Новини

Назад

Душпастирські матеріали на першу суботу травня 2016 року

: 1741 2016-04-27 12:01:30

КОРОНУВАННЯ БОГОРОДИЦІ НА ЦАРИЦЮ НЕБА Й ЗЕМЛІ

Мати і Цариця - Пані нашої долі

7 травня 2016 р.

Скачати повний текст

Перша Субота травня 2016 р.

КОРОНУВАННЯ БОГОРОДИЦІ

НА ЦАРИЦЮ НЕБА Й ЗЕМЛІ

Мати і Цариця - Пані нашої долі

 

До душпастирських оголошень у неділю 01.05.2016 р.

У найближчу суботу 7 травня будемо переживати першу суботу місяця. У цей нелегкий час для України хочемо разом молитися до Бога за заступництвом Пресвятої Діви Марії, вшановуючи Її Непорочне Серце. Запрошуємо усіх сердечно до участі в молебні, який відбудеться у .......... о ............

Вступ до Святої Меси на 7 травня 2016 р.
Сьогоднішню першу суботу місяця переживаємо в перспективі пятої таємниці Слави Божої св. Розарія: Коронування Богородиці на Царицю неба й землі.. Через заступництво Тієї, якої участю є слава Небес, будемо просити Бога про потрібні благодаті для нас і усієї святої Церкви.
Допомога гомілетам:

Коронування Богородиці на Царицю неба й землі

З енцикліки „Ad Caeli Reginam” (1954)
про царське достоїнство Пресвятої Діви Марії
Щоб зрозуміти найвищу ступінь гідності серед сотворених істот, якої вдостоїлась Марія, варто було б усвідомити собі, що Пресвята Богородиця з першого моменту Її зачаття була наповнена великим достатком благодаті, що перевищує благодать всіх Святих. Тому, як пише папа Пія IX в своій енцикліці: Бог незбагненний, «так чудово обсипав Її багатством усіляких небесних дарів, взятих з Божої скарбниці, понад усіх духів ангелів і Святих, що завжди вільна від будь-якої плями гріха і вся прекрасна і досконала, Вона тішиться такою повнотою невинної святості, про яку ніхто не поза Богом не може мріяти, ані не може досягти»
Більш того, Пресвята Діва, не тільки здобула, найвищу після Христа, вершину досконалості і гідності, але й отримала у спадок деяку частину тієї влади, за допомогою якої Її Син і наш Спаситель панує в серцях і умах людей. Тому що, якщо Слово діє і чинить чудеса та виливає милості на прийняту собою людську природу, якщо Воно використовує таїнства або своїх Святих для спасіння душ, то чому б не могло послужитись допомогою своєї Матері для розподілу плодів Відкуплення?
Як каже Пій, «Зі справді материнським Серцем, та маючи на увазі справи нашого спасіння, Вона піклується про весь людський рід. Вона, вибрана Богом на Царицю неба й землі, вивищена понад усі хори ангелів і Святих, при боку свого Єдинородного Сина Ісуса Христа заступається за нами у своїх благаннях, і Вона отримує все, про що просить.
У зв`язку з цим, папа Лев XIII заявив, що враз з багатством милостей Пресвята Богородиця отримала владу "практично безмірну". (…).
Отже радіють всі віруючі, які вшановують Богородицю, котра тішиться царською владою, і палає материнською любов’ю.

Цариця повна маєстату
Вже у своєму земному житті, Марія була - у прихований спосіб - Царицею і Володаркою. Своїм Непорочним Зачаттям і святою схильністю свого Серця і владою від Бога перевершала всі сотворені істоти. Її влада є результатом повного смирення, послуху Богові в усьому. По сьогодні, Вона повторює своє "fiat" перед престолом Бога, випрошуючи для своїх дітей необхідну благодать. "Нехай станеться мені за Твоїм словом" було приспівом Її земного життя і залишилось ним у вічності.
Її царювання поширюється разом з введенням на землі царства Її Сина. Важливим кроком на шляху до пришестя Царства Божого в наших серцях є виконання того, що сказала у Фатімі Божа Матір: "Вкінці моє Непорочне Серце восторжествує". Спричиняймося до пришестя Царства Христа і Марії, виконуючи прохання Пресвятої Матері, в першу чергу, через особисту святість і винагороду Непорочному Серцю Марії за зневаги і образи, спрямовані проти Тієї, яка є Пресвятою та Непорочною, яка є нашою Матірю і Володаркою, котра прагне нашого спасіння.

Могутня і ласкава Владичиця
Св. Йоан Дамаскин розповідає про селян, які за допомогою волів орали землю, і котрі одного дня побачили короля, який був достойно вдягнений, у золотій короні та оточений своїми слугами. Хліборобам не було що скласти у дар своєму володарю. Тоді один з них без вагання зачерпнув руками води зі струменя i подарував корою. Той запитав його: „Що це означає, мій сину?" Мужик відповів: „Що в мене було під руками, тим і я тобі пожертвував, вважаючи що кращого вчинити не зможу, а убозтво не повинно прислонити моєї доброзичливості. Тобі бо не потрібні наші речі і не хочеш нічого від нас, крім доброзичливих сердець. Тим ми і хочемо вшанувати тебе". Здивований король похвалив мудрість хлібороба i повелів слугам щедро його нагородити.
Отже, якщо земний володар більше цінує доброзичливість серця, ніж дорогоцінні матеріальні дари, то чи наша Небесна Володарка не прийме ласкаво наших жерв, дивлячись на наші інтенції та наміри, а не на земну цінність дарів?

Молімося:
Господи Ісусе, в книзі Одкровення (3, 21) Ти предсказав, що „Переможцеві дозволиш сісти з Тобою на Твоєму престолі". To Maрія, Переможна Жінка, про яку говорить книга Буття i яку у таємничому видінні бачив св. Йоан – це Вона була проголошена Царицею неба і землі.
Ось, як Ти полюбив людину: Ти не лише прийняв людське тіло і вчинив його знаряддям відкуплення, але свою Матір, сотворену на образ і Божу подобу, вчинив Володаркою Всесвіту.
Нехай володарює над нами своїм Непорочним Серцем, наповненим любов’ю до своїх дітей. Нехай буде Володаркою наших серець, Володаркою наших сімей, Володаркою нашої вітчизни і усього світу. Нехай восторжествує між нами Її Непорочне Серце!
В. Aмінь.
Bоже, Tи встановив Матір Твого Сина нашою Матірю і Царицею, вчини, щоб ми, за Її заступництвом досягли слави Твоїх дітей у небесному царстві. Через Христа, Господа нашого. В. Aмінь.
(Nabożeństwo pierwszych sobót, Ząbki 2011, str. 148-150)

Коронування Богородиці на Царицю неба й землі

І відкрився Божий храм на не¬бі, і з’явився ковчег Його Завіту в Його храмі (...).І велика ознака з’явилася на небі: жінка, зодягнена в сон¬це, і місяць під її ногами, а на її го¬лові – вінець із дванадцяти зірок; (Одкр 11, 19a; 12,1).

Пере¬мож¬цеві дам їсти потаємної ман¬ни, і дам йому білий камінь, і на ка¬ме¬ні написане нове ім’я, якого ніх¬то не знає, – тільки той, хто отри¬мує. (Одкр 2, 17).

Бо в Тебе – джерело життя; у Твоєму світлі ми побачимо світло. (Пс 36,10).

Але, як написано: Чого око не бବ¬чило й вухо не чуло і що на серце лю¬¬дині не приходило, – те при¬го¬тував Бог тим, які люблять Його! (1 Koр 2, 9).

Жила вповні людським життям. Померла, як кожна людина і була похована в могилі на схилі Оливної гори. Але ця могила стала "самою святою зі святих могил, нійбільш святою після гробу Господнього" (Йоан Дамаскін), тому що Марія, Мати Божа, була взята на небо. Небо означає "проникнення усієї людини повнотою Бога, так, що Бог стає "усім в усьому", повністю заповнює людину. Марія внебовзята, у Бога, в Богу, проникнута повнотою Бога, в славі Отця - з душою і тілом, - „стала для Церкви початком і образом її звершення, а для подорожуючого люду – розрадою та доказом сповнення їхньої надії" (Префація про Внебовзяття ПДМ).
Як дуже глибока ця тайна святого Розарію! (…) Св. Павло напише в 1 Кор 2,9: ми проповідуємо «як написано: Чого око не бବ¬чило й вухо не чуло і що на серце лю¬¬дині не приходило, – те при¬го¬тував Бог тим, які люблять Його»!
Бо перебування в небі неможливо уявити собі матеріально, в якимось місці, просторі, у верхній або в нижній частині, але просто з Богом і в Бозі. А Бог, який створив простір, є поза простором, часом і законами фізики. "Він є Той, Хто є, без початку і без кінця." Він є всюди, як Буття духове, трансцендентне, всемогутнє і милосердне. (…)
Марія, переходячи від земного життя в духовне царство почала бачити те, "чого око не бачило й вухо не чуло" і почала розуміти те, що «на серце лю¬¬дині не приходило», поки Вона жила у цьому світі. Тому що ми, люди, починаємо розуміти Божу істину і ті правди, які стосуються нас самих, тільки тоді, коли ми з Богом. "В Твоїм світлі побачимо світло", написав псалмоспівець, і це залишається вірним по всі часи. Реальність неба і землі, Бога і людини з усіма його справами виявиться на небі. „У Твоєму світлі ми побачимо світло", написав автор Псалма (36, 10) - i це є правда по всі часи! Дійсність неба і землі, Бога і людей усіх часів з усіми їхніми ділами розкриється повністю на небесах.
Стільки разів ставала Марія, Мати Ісуса, здивована тим, що відбувається навколо Його особи при Його земному житті. Вона була здивована, коли Він був дитиною, яка лежала в яслах, в приміщенні для худоби і там поклонилися Йому пастухи, послані Богом за посередництвом Ангелів; а потім три Волхви - Царі - прийшли з далеких країн, а привела їх чудова зірка. Марія враз з Йосифом були здивовані словами літнього Симеона у храмі. Вона була здивована і не зрозуміла Сина, коли у віці дванадцяти років, Він залишився у храмі, і після декількох днів пошуків Вона знайшла Його в товаристві вчених, вчителів, як дискутував з ними. (…)
Вона була здивована, тому що багато чого не розуміла, тобто, Вона очікувала чогось іншого. Проте Вона добре зрозуміла свої жіночі обов`язки дружини і матері. А це було перед усім: прибирання дому, приготування їжі, прання, догляд за одягом. І робила це кожен день. (…).
Марія у Божому світлі побачила сенс свого життя з усіма її радощами, таємницями і стражданнями: хто Вона для Бога і для людей. Наскільки важливим було те, що Вона віддала себе в розпорядження Бога, з душою й тілом, щоб бути Його слугинею. Як дуже важливою була Її тривка віра, аж по Голгофу. Вона зрозуміла також, що Її роль ще не закінчена. Вона є Матір`ю і Царицею неба і землі.
Кард. Сюененс так це прокоментував: "Марія отримує владу охороняти всіх нас і кожного окремо Її материнськім поглядом. Занурена в Богу, завдяки блаженному баченню, Вона знає кожного з нас по імені, і всю нашу історію. (...) Потопаючи в Бозі і не відриваючи очей від Нього, Марія схиляється над нами, відстежує кожен наш крок, знає наші найменші потреби.
Правду про царську гідність Марії та Її турботу про нас глибоко відчували серця віруючих від самого початку християнства. Це виражалося не тільки в словах, але й в священному мистецтві.
І так, в катакомбах Прісцилли, на початку другого століття, Богоматір була представлена в одязі римської імператриці. У першій половині третього століття з`явилися в катакомбах св Марка і Maрцеліна скульптури Богоматері, як сидить на троні, приймає пошану від людей. Після Ефеського Собору (431 р). стали популярними представлення Богоматері в царському одязі та з короною на голові, серед ангелів і Святих. Її царська гідність, з одного боку стимулює нас до пошани і довіри, а з іншого боку – до наслідування Її відданості Богу - вчить царювання (панування) над собою, щоб завжди шукати волі Божої та виконувати її; жити з почуттям відповідальності за свою вічність. (…)
Роздумуємо про славу Пресвятої Матері в небі, як Цариці Ангелів і Архангелів, херувимів і серафимів, апостолів, мучеників, сповідників, всіх спаснних і усього всесвіту; оточують благоговінням її картини, малюнки, скульптури. І це потрібно. Ви повинні мати їх перед очима, щоб їх бачити в нашому повсякденному житті. Вони допомагають пам’ятати про Неї, роздумувати, тривати у духовному зв’язку з Нею. Вони допомагають нам віддавати Її пошану і честь і звертатися до Неї, як ангел: "Радуйся, Маріє...», «Витай, Царице ...", "Царице Неба, веселись ...". Вони допомагають нам жити в Її присутності, подібно як і Вона хоче, щоб бути присутньою між нами.
Що означає ця Її присутність? "Присутність Марії є присутністю Бога. Так теж й розуміють це містики, що її не можна відділити від Бога, як потік від джерела. Це присутність, яке виходить від Отця, це присутність у Христі, в Його Тілі, яким є Церква, присутність у Святому Дусі, яка об`єднує Церкву через любов".
Благословен Бог, що в Ній дав нам велике знамення надії "Жінка, зодягнена в сонце, і місяць під її ногами, а на її голові вінець із дванадцяти зірок."(Одкр 12, 1) Це знак остаточної перемоги над злом. Над всіляким злом. В цій перемозі над злом в моєму житті, моїй родині, Батьківщині і Церкви особливу і незамінну роль мають роздуми про таємниці спасіння у молитві св. Розарію.
(Leonard Głowacki OMI, „Podejmować wciąż na nowo Fatimskie orędzie”, Warszawa 2013, s. 484-490)

 

 


МОЛИТВА ВІРНИХ
Помолімося зв заступництвом Пресвятої Діви Марії у щирій молитві за святу Церкву, увесь світ та нашу Вітчизну.
1. Молімося за Церкву по всій землі, щоб для усього світу була ознакою постійної Божої турботи над людьми.
2. Молімося за єпископів і священиків Церкви в усьому світі, щоб охоче служили Богу і людям, як Марія.
3. Молімося за всіх матерів, щоб Боже благословення і підтримка людей допомагали їм у вихованні дітей.
4. Молімося за стражденних і в нужді, щоб не бракувало людей готових прийти їм з допомогою.
5. Через заступництво Марії молімося за вмираючих, щоб зберегли віру в Божу милість.
6. Молімося за нас самих, щоб ми, як Марія охоче приймали та виконували волю Бога.
Боже, Отче, вияви нам свою милість, почуй молитви, котрі приносимо Тобі та зміцнити нашу надію. Через Христа, Господа нашого. Амінь.

РОЗАРІЙ - СЛАВНА ЧАСТИНА

Таємниця 1 – Воскресіння Христове
«Та ангел озвався і сказав жінкам: Не бійтеся! Бо знаю, що ви шукаєте Ісуса розп’ятого. Немає Його тут, бо Він воскрес, як сказав. Ідіть, подивіться на місце, де Він лежав» (Мт 28, 5-6).
О Ісусе, Ти переміг смерть, а воскреснувши з мертвих, переміг гріх. Прошу Тебе, допоможи мені щиро покаятися у своїх гріхах, висповідатися з них і розпочати нове життя. Амінь.

Таємниця 2 – Вознесіння Ісуса
«Вивівши їх за місто до Витанії, Він підняв свої руки і поблагословив їх. І сталося, що коли благословляв їх, Він віддалився від них і почав підійматися на небо» (Лк 24, 50-51).
О Ісусе, Ти вознісся на небо, щоб приготувати мені місце. Вчини, щоб я гідно наслідував Твоє земне життя та зміг радіти з Тобою в Небі. Амінь.

Таємниця 3 – Зіслання Святого Духа
«Коли настав день П’ятдесятниці, всі вони були однодушно разом. Раптом з неба долинув шум, наче подув бурхливий вітер, і наповнив увесь дім, де вони сиділи. І з’явилися їм поділені язики, наче вогняні, й осіли на кожного з них. І всі вони наповнилися Духом Святим і почали говорити іншими мовами, як Дух велів їм промовляти» (Діян 2, 1-4).
О Ісусе, Ти зіслав нам Святого Духа, щоб ми могли пізнати міць любові Отця. Даруй нам благодать віри, щоб ми могли бути справжніми свідками Твоєї любові кожного дня. Амінь.

Таємниця 4 – Пречиста Діва Марія взята до неба
«Він зглянувся на покору слугині своєї. Ось бо віднині блаженною зватимуть Мене всі покоління, бо вчинив Мені велике Сильний! І святе Ім’я Його» (Лк 1, 48-49).
О Ісусе, Ти з тілом і душею забрав Марію до неба. Просимо, сповни наші серця прагненням повернення до дому Небесного Отця. Амінь.

Таємниця 5 – Коронування Діви Марії на Царицю неба і землі
«І велика ознака з’явилася на небі: жінка, зодягнена в сонце, і місяць під її ногами, а на її голові – вінець із дванадцяти зірок» (Одкр 12, 1).
О Ісусе, через руки Марії жертвую Тобі ціле моє життя, моє сьогодні і моє майбутнє. Будь Господом кожної хвилини мого життя. Амінь.

Літанія до Непорочного Серця Марії
Господи, помилуй! Христе, помилуй! Господи, помилуй!
Христе, почуй нас! Христе, вислухай нас!
Отче Небесний, Боже, помилуй нас.
Сину, Відкупителю світу, Боже, помилуй нас.
Духу Святий, Боже, помилуй нас.
Свята Трійце, Єдиний Боже, помилуй нас.
Серце Марії, з’єднане з Серцем Ісуса, молись за нас.
Серце Марії, святине Пресвятої Трійці, молись за нас.
Серце Марії, доме Віковічного Слова, молись за нас.
Серце Марії, переповнене благодаттю, молись за нас.
Серце Марії, благословенне серед усіх сердець, молись за нас.
Серце Марії, тихе і лагідне, молись за нас.
Серце Марії, глибино смирення, молись за нас.
Серце Марії, жертво любові, молись за нас.
Серце Марії, прибите до хреста, молись за нас.
Серце Марії, розрадо засмучених, молись за нас.
Серце Марії, притулку грішників, молись за нас.
Серце Марії, надіє вмираючих, молись за нас.
Серце Марії, столице милосердя, молись за нас.

Агнче Божий, що береш гріхи світу,
Господи, прости нас!
Агнче Божий, що береш гріхи світу,
Господи, вислухай нас!
Агнче Божий, що береш гріхи світу,
помилуй нас!

Молімося: Боже, Ти в Непорочному Серці Марії дав нам переможну силу чистоти й любові, визволи нас від гріхопадіння і вчини, щоб, очищаючись через покуту і молитву, наші серця щоразу тісніше з’єднувалися з Тобою і проголошували у світі Твій заклик до навернення. Через Христа, Господа нашого. Амінь.

Акт присвячення парафії Матері Божій
(можна прочитати після Меси або під час молебню)
Непорочна Діво! Мати істинного Бога і Мати Церкви!

Ти являєш свою милість і співчуття усім, хто прибігає під Твій покров, вислухай молитву, яку ми, Твої діти, з довірою возносимо до Тебе і представ її Твоєму Сину, Ісусу, нашому єдиному Відкупителю.

Мати Милосердя, Наставнице прихованої і тихої самопожертви, Тобі, котра виходиш нам назустріч, ми, грішники, віддаємо цього дня все наше єство і всю нашу любов. Віддаємо Тобі також усе наше життя: наші труди, наші радощі, наші слабкості та наші страждання. Уділи всім миру, справедливості і благополуччя. Все, чим ми є і що маємо, довіряємо Твоїй турботі, Володарко і Матінко наша. Ми хочемо бути повністю Твоїми, з Тобою пройти шлях цілковитої вірності Христу в Його Церкві. З любов’ю завжди веди нас за руку.

Маріє, Мати наша і Царице! Просимо за Святішого Отця Н., за всіх єпископів, священиків, щоб вони вели вірних стежками ревного християнського життя, стежками любові і смиренного служіння Богові та людям.

Споглянь, які великі жнива і впроси Господа, щоб Він наповнив весь Божий народ голодом святості і надихнув численні покликання: священиків і монахів, сильних у вірі та ревних у звершуванні Божих тайн.

Дай нашим сім’ям благодать шанувати зачате життя і любити його тією самою любов’ю, з якою Ти у своєму лоні зачала Сина Божого. Пресвята Діво Маріє, Мати Прекрасної Любові, бережи наші сім’ї, щоб вони завжди жили у злагоді, та благослови нам у вихованні дітей.

Надіє наша, споглянь на нас співчутливо, навчи завжди йти до Ісуса – а якщо впадемо, допоможи нам піднятися і повернутися до Нього, визнаючи наші провини й гріхи у таїнстві покаяння, яке повертає душі спокій.
О Маріє, Мати Церкви! Прийми під свій покров нашу парафію і оточуй своєю неустанною опікою наших священиків. Будь милостивою Матір’ю для всіх нас, грішних: як живих, так і тих, які вже скінчили своє земне життя. Почуй молитви своїх дітей, о Володарко і Заступнице наша! З цього моменту, наша Мати, вважай нас і все, що маємо, своєю власністю, опікуйся нами, керуй нами і провадь до Твого Сина.

Свята Мати, вчини, щоб ми з Божим миром у сумлінні та із серцем, вільним від гніву та ненависті, могли нести всім істинну радість та істинний мир, які приходять до нас через Твого Сина, Господа нашого Ісуса Христа, котрий з Отцем і Святим Духом живе і царює на віки вічні. Амінь.

або:
Богородице Діво, Володарко і Царице наша!

Ми, діти святої Католицької Церкви, стаємо сьогодні перед Тобою, сповнені щирою турботою про нашу вірність Ісусовому хресту і Євангелію, турботою про Боже життя в наших сім’ях.

Ми прагнемо особливим чином зараз повністю віддатися Тобі у власність і ввірити у Твої материнські долоні все найдорожче, що в нас є. Одвіку сам Небесний Отець явив Тебе як промінь надії нашим прародителям. Тобі Він віддав свого Єдинородного Сина, котрий народився з Тебе, щоби спасти нас. Твій Син, найкраща Мати, віддав на хресті Тобі те, що мав найдорожче на землі: своїх братів в особі улюбленого учня Йоана. Заохочені таким прикладом, з тим більшою довірою стаємо перед Тобою.

Дбайлива Мати Святого Сімейства! Під Твою материнську опіку віддаємо наші сім’ї, щоб через Тебе вони відродилися в Богові і жили за прикладом назаретської сім’ї. Будемо укріпляти в них царювання Твого Сина, обстоювати Боже Ім’я та християнські звичаї.

О Маріє, Мати Церкви! Прийми під свій покров нашу парафію і оточуй своєю неустанною опікою наших священиків. Будь милостивою Матір’ю для всіх нас, грішних: як живих, так і тих, які вже скінчили своє земне життя. Почуй молитви своїх дітей, о Володарко і Заступнице наша! З цього моменту, наша Мати, вважай нас і все, що маємо, своєю власністю, опікуйся нами, керуй нами і провадь до Твого Сина. Амінь.

 



Назад